فاطمه زهرافاطمه زهرا، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

فاطمه زهرا خانم

ور نه هر گبری به پیری...

1390/3/17 14:50
353 بازدید
اشتراک گذاری
یادش بخیر

صحبتهای حاج آقا اکرمی

خیلی وقتا توی سخنرانی اش میگفت:

در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است

ور نه هر گبری به پیری هم پرهیزکار نشود!!

میگفتیم حاجی چرا شعرو خراب میکنی این دیگه قافیه نداره

میگفت: اشکالی نداره ولی واقعیت که داره و تعریف می کرد که کنار خیابون واستاده بودم داشتم با موبایلم صحبت میکردم چند تا دختر از جلوی مغازه یه پیرمرذ سوپرمارکت دار رد شدند

این آقا تا اونجا که سوی چشمش بود و تا ته خیابون که اینا پیچیدن داشت با ولع نگاه می کرد و بعد که دیگه پیچیدن و توی تیر رس دیدش نبودند گفت: لا الاه الا الله عجب دور و زمونه ای شده ها... الله اکبر

میگفت رفتم جلو و گفتم آهای پیری  بپا نمیری! (خنده بچه ها) نکن این کارو تو پات لبه گوره ...

خلاصه میگفت از همین جوونی خودتون رو درست کنید که:

چوب تر را چنان که خواهی پیچ

نشود خشک جز به آتش راست

 

یعنی اگر تا جوونی اونطور که خواستی خودتو تربیت نکردی

دیگه تربیت و راست شدن مسیر میوفته دست آتش و اون آتشه که باید پاکت کنه

و ههمچنین بزرگترین فریب شیطلان تسویف است

یعنی فردا فردا کردن

یعنی وقتی به گناه میرسی میگی امروز انجام بدم و توبه کنم و از فردا دیگه نمیکنم و همین بدبختت میکنه تا کل جوونیت از دستت بره

خلاصه تموم اینها رو گفتم برای اینکه دیروز توی ذهنم داشتند رژه میرفتند

چون داشتم از کنار پل سید خندان رد می شدم یه پیرمرد چروکیده حدوداً ۸۰ ساله رو دیدم که موهای دم اسبی بسته بود و کراوات و از همین حرکات جلف از خوش ساطح می کرد 

پیش خودم گفتم بابا خدا وکیلی تو دیگه چی از این دنیا می خوای؟؟؟

و اونجا بود که یاد فرمایشات گهر بار حاج آقای اکرمی افتادم که:

در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبر است

ورنه هر گبری به پیری هم پرهیزکار نشود 

 

خدایا به حق حبیبه ات حضرت زهرا(سلام الله علیها) تا جوانی مان از دستمان نرفته دستمان را بگیر.

آمین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)