فاطمه زهرافاطمه زهرا، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

فاطمه زهرا خانم

عشق یعنی...

1390/3/17 14:50
230 بازدید
اشتراک گذاری
بالاترین حس در انسان حب ذات است

و همین حب ذات خواهد توانست انسان را عاقبت به خیر کند چرا که به سبب حب ذات انسان میل به سعادت دارد و وادار می شود که راه رسیدن به سعادت را جستجو کند و در این کشمکش بعضی سعادت فانی دنیا را نهایت می پندارند و بعضی سعادت ابدی را

اما من نمی دانم که خدا چقدر باید وارستگی به انسان بدهد که حب ذات در او  استحاله یافته و به دگر دوستی تبدیل شود

همان چیزی که مادر تمثال تمام عیار آن است

حاضر است بزگترین سختی و مشقت ها را به جان بخرد تا کودکش راحت باشد و آسیبی تحمل نکند

و گزاف نیست اگر که الجنه تحت اقدام الامهات  صحیح باشد

که براستی وقتی حب ذات که نهایتا انسان را بهشتی خواهد کرد در کسی به دگر دوستی تبدیل شود بهشت زیر پایش قرار بگیرد

و به فرموده حضرت امام (ره) : اینکه می گویند بهشت زیر پای مادران است یعنی باید آنقدر در مقابل مادر به خاک بیفتی و پایش را ببوسی تا بهشتی شوی

مادرم

مادر عزیزم

ای آنکه در حق من کارهایی کردی که هیچ کس حاضر به انجام آن برای دیگری نیست

مرا در حالتی حمل کردی که دیگری حاضر و قادر به انجام آن نیست

خود سوختی و آب شدی و شیره وجودت را به من خوراندی تا رشد کنم و کمال یابم

دستت را می بوسم

پایت را می بوسم

و دوستت دارم

روزت مبارک

-------

پی نوشت

۱. از دامن زن مرد به معراج رود

بر دامن مادر شهیدان صلوات

روز مادر بر بزرگوارترین ، مهربان ترین و عزیز ترین مادر دنیا یعنی حضرت زهرا (سلام الله علیها) مبارک باشد (یا فاطمه الزهرا ببخش اگر با این وضعیت معلوم الحال شما را مادر خطاب کردم . ولی این دلخوشی و جسارتی بود که آیت الله مرعشی نجفی به ما داد!)

۲. این پیامک زیبا به مناسبت روز زن به بنده رسید که تقدیم می کنم به تمامی زنان و مادران بزرگوار

عشق یعنی مادر

صبر یعنی یک زن

مهر یعنی دختر

نور یعنی خواهر

هرچه هستی

عشق یا صبر یا  مهر یا نور

پیشاپیش روزتان مبارک 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)